Legionista
Pomy¶la³em, ¿e nie ma sensu aby jedna osoba robi³a poradnik o wszystkich nacjach: tak wiêc ka¿dy mo¿e napisaæ o tej, na której zna siê najbardziej!
U mnie wypad³o na Greków.
Grecy
Atuty:
Potê¿ni Hoplici którzy nie kosztuj± ani jednego pkt chwa³y.
Kiepscy, ale szybko siê produkuj±cy, maj±cy pilum i zajmuj±cy ma³o PKJ Trakowie.
S³abi ³ucznicy produkuj±cy siê jednak 32 sek i zajmuj±cy tylko 16 pkj, wiêc mo¿na zrobiæ ich chmarê (Je¶li ich ju¿ produkujecie to róbcie od razu 2 oddzia³y bo robienie 1 mija siê z celem).
Tesalowie robi± siê 16 sek , zajmuj± 16 pop ¶rednia piechota, szybko buduj±, dlatego jeden oddzia³ mo¿na zostawiæ na budowê wioski, a jeden pos³aæ do walki.
Elita:
Spartanie - Zabójcy Piechoty Podstawowej, nieco wra¿liwi na ostrza³ ³uczników, czemu zabójcy piechoty podstawowej, a no temu ¿e k³ad± 4 oddzia³y assyrianów a nie potrafi± sobie poradziæ z 1 oddzia³em dowolnej innej piechoty elitarnej
Hypasythis : Odporni na ostrza³ jak pretorianie, równie¿ podobnie do pretorian odporni na szarpele z katapult i trudno im co¶ zrobiæ balist±, natomiast czym¶ siê ró¿ni± od pretów... potrafi± rozwaliæ 2 oddzia³y pretów a nie rozwal± 1 oddzia³u legionistów ... zabójca elity, przeciwieñstwo spartan.
Petla¶ci : Oszczepnicy, s± ¶wietni poniewa¿ radz± sobie równie dobrze jak nubijczycy w strzelaniu (no dobra mo¿e trochê gorzej ) i jednocze¶nie maj± du¿o ¿ycia i nie¼le walcz± wrêcz.
The End jak mi siê zachce do³o¿ê poradnik albo opis grania t± nacj±.
Offline
Powoli przygotowuje nowy poradnik. Jak na razie mam screeny, ale reszta pójdzie szybciutko.
Offline
Legionista
Co do scennerów , nie mia³e¶ przypadkiem obrobiæ i wstawiæ moich ?
Offline
Ale twoje nie pasuj± do mojej koncepcji Robi³e¶ je jak popadnie, u mnie ¿o³nierze "pozowali" hehe.
I nie scennery tylko screeny - screen znaczy po angielsku ekran.
Offline
"No Masz Ci Los" Widzicie zachcia³o mi siê pisaæ poradnik
Kartagina
Na wstêpie chcia³bym znaznaczyæ i¿ granie kartagin± nie jest wcale trudne do opanowania (wiem to z mojego w³asnego do¶wiadczenia). Koszt wytworzenia jednostek jest ¶redni lecz z odpowiednimi umiejêtno¶ciami jeste¶my nie do zatrzymania. Podobnie do nacji zwanej Rzymem, Kartagina jest "uniwersalna".
Opis Jednostek:
Kantabryjczycy - Czas Wytworzenia - 32 sekundy - Ilo¶æ wie¶ników potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 32
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Brak
Kantabryjczycy s± pierwsz± jednostk± z jak± mamy doczynienia na pocz±tku potyczki (zbudowanie garnizonu) s± oni szybcy i wytrzymali, wszelkie budowle buduj± w ¶rednim tempie lecz ich potê¿nym atutem jest to i¿ pokonuj± ka¿dy ich odpowiednik w innych nacjach.
Mauretañska Piechota - Czas Wytworzenia - 74 sekundy - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Siatka
Tak! Potê¿na piechota posiadaj±ca dodatkow± umiejêtno¶æ uprzykrzaj±c± przeciwnikowi ¿ycie (zw³aszcza ³ucznikom konnym) zwan± siatk±. Siatka dzia³a na zasadzie tzw. "Bola" u wojowników barbarzyñskich lecz niestety nie zadaje obra¿eñ podczas unieruchomienia. Maurowie maj± jeszcze jednego asa w rêkawie.. mianowicie posiadaj± medyka z aur± many, która odnawia wytrzyma³o¶æ naszej armii. Je¿eli jednostki znajduj± siê w zasiêgu medyka i u¿yjemy w/w umiejêtno¶ci wszyscy dostan± dodatkow± premiê energii.
Ja przepraszam, ¿e zdjêcie jest w trawie, i niezadu¿o widaæ, ale Ci holerni legioni¶ci musieli do tej trawy wle¼æ
£ucznicy Feniccy - Czas Wytworzenia - 32 sekundy - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 16 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Formacja Pozycyjna
I tutaj mamy s³aby punkt.. £ucznicy s± tani lecz s³abi, jednynym plusem jest to, ¿e mo¿emy zrobiæ ich ca³± masê. A poniewa¿ s± s³abi polecam mieæ 3 lub 4 oddzia³y (ja preferuje 3)
Libijsko-Feniccy W³ócznicy - Czas Wytworzenia - 48 sekund - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 32
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Formacja Pozycyjna
Co mo¿e wyj¶æ z po³±czenia "umiejêtno¶ci" szybkiego poruszania i ¶redniej si³y ataku? - Libijsko Feniccy W³ócznicy. <--- Tak mo¿na opisaæ ich plusy lecz jest ich jeden s³aby punkt (no w³a¶nie niewiem czy mo¿na to zaliczyæ do minusów) mianowicie przy formacji pozycyjnej zabardzo ¶ciskaj± siê "w kupê" (w porównaniu do innych nacji)
¦wiêta Kawaleria - Czas Wytworzenia - 69 sekund - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 24 - Jednostek w oddziale - 12
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Brak
Tutaj raczej nie mam siê co rozpisywaæ poniewa¿ kawaleria zbytnio nie ró¿ni siê od odpowiedników w innych nacjach. Kosztuj± Jeden punkt chwa³y
£ucznicy Narboñscy - Czas Wytworzenia - 60 sekund - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 24 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe umiejêtno¶ci: Brak
Ich zalet± jest to i¿ mog± w krótkim czasie przybyæ na miejsce walki i szybko z niego uciec. J/W raczej niczym nie ró¿ni siê od innych. Dodatkow± inforamcj± jest to i¿ kosztuj± jeden punkt chwa³y
Oddani - Czas wytworzenia - 90 sekund - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Brak
O tak! Bardzo silna piechota elitarna, szczególnie skuteczna na jednostki konne i piechotê nieelitarn±. Ich minusem jest to I¿ nieposiadaj± ¿adnych dodatkowych umiejêtno¶ci, lecz bez tego poradz± sobie z du¿± grupk± wrogiego wojska. Kosztuj± 2 punkty chwa³y
S³oñ Bojowy - Czas Wytworzenia - 120 sekund - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 1
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Brak
Bardzo niedoceniana przez graczy jednostka potrafi±ca rozgromiæ wrogie oddzia³y w py³.. Jedynym minusem jest to, ¿e ta jednostka werbuje siê najd³u¿ej, ¿e wszystkich mo¿liwych jednostek w grze. Lecz op³aca siê czekaæ i oddaæ 2 punkty chwa³y.
Kawaleria Numidyjska - Czas Wytworzenia - 90 sek - Ilo¶æ wie¶niaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 12
Dodatkowe Umiejêtno¶ci: Trucizna
Kawaleria na kszta³t peltastów. Potrafi± zatruæ oszczepy i raniæ wrogi oddzia³ nawet po bitwie. S± raczej s³abi w walce wrêcz oraz kosztuj± 2 punkty chwa³y.
My¶lê ¿e pomog³em
Oczywi¶cie jak co¶ mi siê przypomnie to dopiszê
Przepraszam za to, ¿e s± linki zamiast obrazków, ale co¶ mi przesta³o dzia³aæ i obrazki nie chc± siê wy¶wietlaæ wiêc poklikajcie sobie w linki a przy okazji wyrobi wam siê zmys³ szybkiego klikania
Ostatnio edytowany przez Marchew (17-02-2008 19:06:29)
Offline
Gość
taki poradnik nacji jak napisa³ marchew jest dla mnie fajny tu siê wiêcej dowiem ile pkj zajmuje itp.
Troche ma³o informacji o jednostkach, przeciwko komu s± silni, z kim przegrywaj±, czy ich odpowiedniki u innych nacji s± lepsze.
Offline
Elanar...
Nie znam az na tyle pretow zeby o tym napisac - skoro to wiesz - laskawie skorzystaj ze swojej wladzy moderatorskiej i dopisz
Softrojan:
Dzieki
For All:
sorry ze nie ma pl znakow ale mam nowego kompa i nie ustawilem jeszcze :X
Offline
Nie widzia³em gdzie to umie¶ciæ wiêc umieszcze tutaj.
Porobili¶my z oktawianem serie pojedenyków (egipt vs barba, rzym vs egipt) aby rozwi±zaæ wszystkie w±tpliwo¶ci
A wiêc:
Barba Egipt
Piki: Dead Win, 12 ludzi 482 hp , 3 ludzi 557 hp. (by³a walka 2 piki vs jedne)
Luki: Dead Win, 16 ludzi 895 hp, drugi oddzia³ umar³.
Ciêzka: Dead Win, 11 ludzi 350 hp, 5 ludzi 340 hp
Konne ³uki: Dead Win, 2 ludzi 2000 hp
Lekka: Win, 13 ludzi, 26 hp Dead
Kawaleria: Win, 12 ludzi, 885 hp Dead
Rzym Egipt
Piki: Dead Win, 16 ludzi 532 hp, 16 ludzi 363 hp
Lucznicy: Dead Win, 5 ludzi, 616 hp (lucznicy rzymscy byli podzieleni na po³owê)
Cie¿ka: Dead Win, 16 ludzi 212 hp, 15 ludzi 467 hp
Lekka: Dead Win, 10 ludzi 820 hp, drugi oddzia³ poleg³
Lucznicy: Dead Win, 10 ludzi 820 hp (tym razem posi³kowce nie byli podzeleni)
Konne ³uki: Dead Win, 2 ludzi, 940 hp
Kawaleria: Win, 12 ludzi, 788 hp Dead
I wielka bitwa:
3 legionistow vs 6 soldierów
Win ¿o³nierze, ze strat± jednego oddzia³u reszta (czyt: 5 oddzia³ów) ma nastêpuj±ce wska¼niki hp:
15 ludzi, 289 hp
11 ludzi, 136 hp
15 ludzi, 1072 hp
14 ludzi, 445 hp
14 ludzi, 1072 hp
Dlaczego tylko 2 nacje? (barba i rzym) A no temu poniewa¿ ustlili¶my z oktawianem ¿e s± to najsilniejsze nacje i warto je przetestowaæ jako pierwsze.
teraz siê wypowiadajcie ; )
Offline
Ekwita
wg moich obliczen gdy zrobisz 1 legi to przeciwnik ma 1 soldy i 5 sec do nastepnych czasem to robi roznice gdy ty zrobisz 3 legi (225sec) to przeciwnik ma 5 soldow(200sec) i 25 do nastepnych wiec musimy sprobowac 3 legi vs 5 soldow
Ostatnio edytowany przez Oktus (29-07-2008 17:35:09)
Offline
Gość
hehe a jednak dobrze pamiêta³em ¿e 2 soldy klepi± 1 oddzia³ legsów
hmm a wiêc gram rzymem barb± i mo¿e teraz egiptem
Ekwita
¿ó³wik bubel niez³a robota teraz szukajmy po cichu sposobu dobrego na egipt x]
: D te¿ dziêki za wspó³pracê. tylko wiekszo¶c gra sposobem na wiêksz± ilo¶æ ³uków, ja takiego czego¶ nie preferuje.- Dop. Bubble
Offline
Jednak zapmnia³em dopisaæ jednej wa¿nej rzeczy, otó¿ jednostki nie uzywa³y zdolo¶ci specjalnych, poniewa¿ ze zdolnosciami sprawa jest oczywista ; (
Offline
nawet jal legi rzuc± pilum to zanij± najwy¿ej jeden oddzia³ a to wiele nie zmienia
po za tym silna jest jeszcze karta wiêc j± te¿ mogli¶cie by wzi±c pod uwage^^
Robi siê. Dop.- Bubble
Offline