Legionista
Pomyślałem, że nie ma sensu aby jedna osoba robiła poradnik o wszystkich nacjach: tak więc każdy może napisać o tej, na której zna się najbardziej!
U mnie wypadło na Greków.
Grecy
Atuty:
Potężni Hoplici którzy nie kosztują ani jednego pkt chwały.
Kiepscy, ale szybko się produkujący, mający pilum i zajmujący mało PKJ Trakowie.
Słabi łucznicy produkujący się jednak 32 sek i zajmujący tylko 16 pkj, więc można zrobić ich chmarę (Jeśli ich już produkujecie to róbcie od razu 2 oddziały bo robienie 1 mija się z celem).
Tesalowie robią się 16 sek , zajmują 16 pop średnia piechota, szybko budują, dlatego jeden oddział można zostawić na budowę wioski, a jeden posłać do walki.
Elita:
Spartanie - Zabójcy Piechoty Podstawowej, nieco wrażliwi na ostrzał łuczników, czemu zabójcy piechoty podstawowej, a no temu że kładą 4 oddziały assyrianów a nie potrafią sobie poradzić z 1 oddziałem dowolnej innej piechoty elitarnej
Hypasythis : Odporni na ostrzał jak pretorianie, również podobnie do pretorian odporni na szarpele z katapult i trudno im coś zrobić balistą, natomiast czymś się różnią od pretów... potrafią rozwalić 2 oddziały pretów a nie rozwalą 1 oddziału legionistów ... zabójca elity, przeciwieństwo spartan.
Petlaści : Oszczepnicy, są świetni ponieważ radzą sobie równie dobrze jak nubijczycy w strzelaniu (no dobra może trochę gorzej ) i jednocześnie mają dużo życia i nieźle walczą wręcz.
The End jak mi się zachce dołożę poradnik albo opis grania tą nacją.
Offline
Powoli przygotowuje nowy poradnik. Jak na razie mam screeny, ale reszta pójdzie szybciutko.
Offline
Legionista
Co do scennerów , nie miałeś przypadkiem obrobić i wstawić moich ?
Offline
Ale twoje nie pasują do mojej koncepcji Robiłeś je jak popadnie, u mnie żołnierze "pozowali" hehe.
I nie scennery tylko screeny - screen znaczy po angielsku ekran.
Offline
"No Masz Ci Los" Widzicie zachciało mi się pisać poradnik
Kartagina
Na wstępie chciałbym znaznaczyć iż granie kartaginą nie jest wcale trudne do opanowania (wiem to z mojego własnego doświadczenia). Koszt wytworzenia jednostek jest średni lecz z odpowiednimi umiejętnościami jesteśmy nie do zatrzymania. Podobnie do nacji zwanej Rzymem, Kartagina jest "uniwersalna".
Opis Jednostek:
Kantabryjczycy - Czas Wytworzenia - 32 sekundy - Ilość wieśników potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 32
Dodatkowe Umiejętności: Brak
Kantabryjczycy są pierwszą jednostką z jaką mamy doczynienia na początku potyczki (zbudowanie garnizonu) są oni szybcy i wytrzymali, wszelkie budowle budują w średnim tempie lecz ich potężnym atutem jest to iż pokonują każdy ich odpowiednik w innych nacjach.
Mauretańska Piechota - Czas Wytworzenia - 74 sekundy - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejętności: Siatka
Tak! Potężna piechota posiadająca dodatkową umiejętność uprzykrzającą przeciwnikowi życie (zwłaszcza łucznikom konnym) zwaną siatką. Siatka działa na zasadzie tzw. "Bola" u wojowników barbarzyńskich lecz niestety nie zadaje obrażeń podczas unieruchomienia. Maurowie mają jeszcze jednego asa w rękawie.. mianowicie posiadają medyka z aurą many, która odnawia wytrzymałość naszej armii. Jeżeli jednostki znajdują się w zasięgu medyka i użyjemy w/w umiejętności wszyscy dostaną dodatkową premię energii.
Ja przepraszam, że zdjęcie jest w trawie, i niezadużo widać, ale Ci holerni legioniści musieli do tej trawy wleźć
Łucznicy Feniccy - Czas Wytworzenia - 32 sekundy - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 16 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejętności: Formacja Pozycyjna
I tutaj mamy słaby punkt.. Łucznicy są tani lecz słabi, jednynym plusem jest to, że możemy zrobić ich całą masę. A ponieważ są słabi polecam mieć 3 lub 4 oddziały (ja preferuje 3)
Libijsko-Feniccy Włócznicy - Czas Wytworzenia - 48 sekund - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 32 - Jednostek w oddziale - 32
Dodatkowe Umiejętności: Formacja Pozycyjna
Co może wyjść z połączenia "umiejętności" szybkiego poruszania i średniej siły ataku? - Libijsko Feniccy Włócznicy. <--- Tak można opisać ich plusy lecz jest ich jeden słaby punkt (no właśnie niewiem czy można to zaliczyć do minusów) mianowicie przy formacji pozycyjnej zabardzo ściskają się "w kupę" (w porównaniu do innych nacji)
Święta Kawaleria - Czas Wytworzenia - 69 sekund - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 24 - Jednostek w oddziale - 12
Dodatkowe Umiejętności: Brak
Tutaj raczej nie mam się co rozpisywać ponieważ kawaleria zbytnio nie różni się od odpowiedników w innych nacjach. Kosztują Jeden punkt chwały
Łucznicy Narbońscy - Czas Wytworzenia - 60 sekund - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 24 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe umiejętności: Brak
Ich zaletą jest to iż mogą w krótkim czasie przybyć na miejsce walki i szybko z niego uciec. J/W raczej niczym nie różni się od innych. Dodatkową inforamcją jest to iż kosztują jeden punkt chwały
Oddani - Czas wytworzenia - 90 sekund - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 16
Dodatkowe Umiejętności: Brak
O tak! Bardzo silna piechota elitarna, szczególnie skuteczna na jednostki konne i piechotę nieelitarną. Ich minusem jest to Iż nieposiadają żadnych dodatkowych umiejętności, lecz bez tego poradzą sobie z dużą grupką wrogiego wojska. Kosztują 2 punkty chwały
Słoń Bojowy - Czas Wytworzenia - 120 sekund - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 1
Dodatkowe Umiejętności: Brak
Bardzo niedoceniana przez graczy jednostka potrafiąca rozgromić wrogie oddziały w pył.. Jedynym minusem jest to, że ta jednostka werbuje się najdłużej, że wszystkich możliwych jednostek w grze. Lecz opłaca się czekać i oddać 2 punkty chwały.
Kawaleria Numidyjska - Czas Wytworzenia - 90 sek - Ilość wieśniaków potrzebnych do wytworzenia - 48 - Jednostek w oddziale - 12
Dodatkowe Umiejętności: Trucizna
Kawaleria na kształt peltastów. Potrafią zatruć oszczepy i ranić wrogi oddział nawet po bitwie. Są raczej słabi w walce wręcz oraz kosztują 2 punkty chwały.
Myślę że pomogłem
Oczywiście jak coś mi się przypomnie to dopiszę
Przepraszam za to, że są linki zamiast obrazków, ale coś mi przestało działać i obrazki nie chcą się wyświetlać więc poklikajcie sobie w linki a przy okazji wyrobi wam się zmysł szybkiego klikania
Ostatnio edytowany przez Marchew (17-02-2008 19:06:29)
Offline
Gość
taki poradnik nacji jak napisał marchew jest dla mnie fajny tu się więcej dowiem ile pkj zajmuje itp.
Troche mało informacji o jednostkach, przeciwko komu są silni, z kim przegrywają, czy ich odpowiedniki u innych nacji są lepsze.
Offline
Elanar...
Nie znam az na tyle pretow zeby o tym napisac - skoro to wiesz - laskawie skorzystaj ze swojej wladzy moderatorskiej i dopisz
Softrojan:
Dzieki
For All:
sorry ze nie ma pl znakow ale mam nowego kompa i nie ustawilem jeszcze :X
Offline
Nie widziałem gdzie to umieścić więc umieszcze tutaj.
Porobiliśmy z oktawianem serie pojedenyków (egipt vs barba, rzym vs egipt) aby rozwiązać wszystkie wątpliwości
A więc:
Barba Egipt
Piki: Dead Win, 12 ludzi 482 hp , 3 ludzi 557 hp. (była walka 2 piki vs jedne)
Luki: Dead Win, 16 ludzi 895 hp, drugi oddział umarł.
Cięzka: Dead Win, 11 ludzi 350 hp, 5 ludzi 340 hp
Konne łuki: Dead Win, 2 ludzi 2000 hp
Lekka: Win, 13 ludzi, 26 hp Dead
Kawaleria: Win, 12 ludzi, 885 hp Dead
Rzym Egipt
Piki: Dead Win, 16 ludzi 532 hp, 16 ludzi 363 hp
Lucznicy: Dead Win, 5 ludzi, 616 hp (lucznicy rzymscy byli podzieleni na połowę)
Cieżka: Dead Win, 16 ludzi 212 hp, 15 ludzi 467 hp
Lekka: Dead Win, 10 ludzi 820 hp, drugi oddział poległ
Lucznicy: Dead Win, 10 ludzi 820 hp (tym razem posiłkowce nie byli podzeleni)
Konne łuki: Dead Win, 2 ludzi, 940 hp
Kawaleria: Win, 12 ludzi, 788 hp Dead
I wielka bitwa:
3 legionistow vs 6 soldierów
Win żołnierze, ze stratą jednego oddziału reszta (czyt: 5 oddziałów) ma następujące wskaźniki hp:
15 ludzi, 289 hp
11 ludzi, 136 hp
15 ludzi, 1072 hp
14 ludzi, 445 hp
14 ludzi, 1072 hp
Dlaczego tylko 2 nacje? (barba i rzym) A no temu ponieważ ustliliśmy z oktawianem że są to najsilniejsze nacje i warto je przetestować jako pierwsze.
teraz się wypowiadajcie ; )
Offline
Ekwita
wg moich obliczen gdy zrobisz 1 legi to przeciwnik ma 1 soldy i 5 sec do nastepnych czasem to robi roznice gdy ty zrobisz 3 legi (225sec) to przeciwnik ma 5 soldow(200sec) i 25 do nastepnych wiec musimy sprobowac 3 legi vs 5 soldow
Ostatnio edytowany przez Oktus (29-07-2008 17:35:09)
Offline
Gość
hehe a jednak dobrze pamiętałem że 2 soldy klepią 1 oddział legsów
hmm a więc gram rzymem barbą i może teraz egiptem
Ekwita
żółwik bubel niezła robota teraz szukajmy po cichu sposobu dobrego na egipt x]
: D też dzięki za współpracę. tylko wiekszośc gra sposobem na większą ilość łuków, ja takiego czegoś nie preferuje.- Dop. Bubble
Offline
Jednak zapmniałem dopisać jednej ważnej rzeczy, otóż jednostki nie uzywały zdolości specjalnych, ponieważ ze zdolnosciami sprawa jest oczywista ; (
Offline
nawet jal legi rzucą pilum to zaniją najwyżej jeden oddział a to wiele nie zmienia
po za tym silna jest jeszcze karta więc ją też mogliście by wziąc pod uwage^^
Robi się. Dop.- Bubble
Offline